Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Zdrowie

Zdecydowanie z roku na rok żyjemy coraz dłużej, ale jeśli chcemy dożyć do setnych urodzin w dobrym zdrowiu, warto, abyśmy pomyśleli o tym dużo wcześniej. Musimy pamiętać o zrównoważonej diecie, uprawianiu sportów, ale i o codziennym wysiłku umysłowym.

Zdrowa dieta i sen

Według ogólnoświatowych zaleceń powinniśmy jeść 5 posiłków dziennie i wypijać przynajmniej 2 litry płynów. Oprócz tego spożywać około 2 kilogramów warzyw i owoców, które posiadają cenne antyoksydanty i błonnik, który reguluje poziom cholesterolu oraz dba o zdrowie jelit. Jeśli chcemy czuć się dobrze, warto także wymienić białe pieczywo na ciemne, a dodatkowo dwa razy w tygodniu jeść ryby. Również sam sposób przyrządzania potraw jest niezwykle ważny. Na pewno zdrowsze jest pieczenie i gotowanie niż smażenie. Pamiętajmy, że tylko rozsądna dieta jest w stanie uchronić nas przed otyłością, cukrzycą i innymi poważnymi chorobami.

Natomiast najlepsza dawka snu, to taka, która trwa nieprzerwanie od 7 do 8 godzin. Spanie poniżej 4 godzin dziennie działa wyniszczająco na nasz organizm. Nie pozwala mu się zregenerować i wydajnie pracować w ciągu dnia. Sen jest niezbędny każdemu człowiekowi, jak tlen i nie wolno o tym zapominać!

Rzuć palenie!

Podobnie wygląda sprawa palenia papierosów. Według badań każdy wypalony papieros skraca nam życie o pięć i pół minuty. Już po 5 latach abstynencji ryzyko ataku serca spada o połowę, a po kolejnych 5 raka płuc. Jeśli więc chcesz długo żyć, przestań palić!

Żyj spokojniej. Ćwicz ciało i umysł

Nadmierny stres powoduje podwyższenie poziomu adrenaliny, glukozy i trójglicerydów we krwi. To z kolei może wpływać na funkcjonowanie naszego organizmu. Dlatego warto zadbać o relaks każdego dnia i nie denerwować się rzeczami, na które po prostu nie mamy wpływu.

Z kolei, ćwiczenia umysłu, takie jak rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, testów i czytanie książek znacząco wpływają na jasność myślenia. Warto pobudzać swoje szare komórki do działania, aby w późniejszym wieku nie mieć z tym problemów. Również trening wytrzymałościowy przyniesie nam same korzyści. Regularne uprawianie sportu ma wpływ na nasze samopoczucie fizyczne i psychiczne.

Piękne życie jest możliwe!

Jak widzisz, wiele rzeczy wpływa na zachowanie zdrowia do późnych lat. Jedno jest pewne, jeśli już dzisiaj zaczniesz dbać o siebie, to zaprocentuje. Szybciej niż myślisz, dostrzeżesz pozytywne skutki takich wyborów. Z myślą o Tobie, w tej kategorii, zebraliśmy wszystkie produkty, które mogą zdecydowanie wpłynąć na Twoje samopoczucie i ogólne funkcjonowanie organizmu.

To przetestowane przez nas produkty, które śmiało możemy Ci zarekomendować. Już dzisiaj zapoznaj się z nimi wszystkimi i wybierz najlepsze dla siebie!