Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Czy dieta wpływa na ładną cerę?

Aby mieć ładną cerę, nie wystarczy stosować wielu kremów i zabiegów upiększających. Skóra to część organizmu i jego zdrowie ma duże znaczenie na jej wygląd. Odpowiednio dobrane składniki jadłospisu mogą zniwelować takie mankamenty jak trądzik, plamy na skórze czy pękające naczynka. Dieta może wypłynąć na ładną cerę, dlatego warto wiedzieć, co jeść, żeby wyglądać wspaniale.

 

Najważniejsza jest woda!

Najważniejszym i najprostszym przykazaniem każdej osoby, która wie, że dieta ma wpływ na cerę, jest: pić wodę. Prawidłowe nawilżenie skóry ma ogromny wpływ na jej kondycję, a z wiekiem proces jej utraty nasila się. Jeśli zabraknie odpowiedniej ilości płynów, skóra będzie sucha, zacznie się łuszczyć, traci jędrność i pojawią się zmarszczki. Najlepiej wypijać nie mniej niż 2 litry wody na dobę, a nawet do 3 litrów. Na tę ilość składają się różne płyny, w tym np. zupy. W wielu badaniach udowodniono, że utrzymanie dobrego nawodnienia skóry na tak samo dobry efekt jak stosowanie kosmetyków.

O czym warto pamiętać?

Dieta na ładną cerę powinna być zbilansowana i zawierać takie dobroczynne składniki jak witaminy A, B, C, D oraz E, mikroelementy: cynk, krzem, miedź, selen i żelazo, oraz aminokwasy, które wpływają na odbudowę kolagenu i innych białek w skórze. Szczególnie przydatne są antyoksydanty, które spowalniają procesy starzenia. Inne substancje mające niebagatelne znaczenie w dobrym wyglądzie skóry, to nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) oraz koenzym Q10, które ograniczają negatywny wpływ toksyn na organizm. Dodatkowo NNKT wspomagają walkę z trądzikiem.

Produkty, które zawierają antyoksydanty, to między innymi zielona herbata, czosnek, kakao, kawa oraz jagody acai.

Cynk można znaleźć w mięsie, fasoli, orzechach, owocach morza oraz rybach i produktach pełnoziarnistych.

Źródłem krzemu są banany, daktyle, kasza gryczana oraz owoce morza, a selenu – produkty białkowe, jak orzechy, mięso i warzywa strączkowe.

Nienasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w tłustych rybach morskich, olejach, awokado oraz orzechach i pestkach.

Produkty bogate w koenzym Q10 to między innymi szpinak, brokuły, otręby, oleje, ryby, produkty pełnoziarniste oraz podroby.

Witaminy dzielą się na rozpuszczalne w tłuszczach: A, D, E, oraz w wodzie: witaminy z grupy  B i C. Te pierwsze znajdują się np. w olejach, rybach morskich, maśle, wątróbce, jajkach. Witamina C znajduje się przede wszystkim w warzywach i owocach, jak papryka, cytrusy, truskawki, kiwi, kalafior i  ciemnozielone warzywa. Witaminy z grupy B są zawarte m.in. w drożdżach, zbożach, nabiale i orzechach.

 

Warzywa i owoce

Dieta na ładną cerę powinna zawierać nie tylko dużo warzyw i owoców, ale także produkty pełnoziarniste, mięso, ryby, oraz orzechy i pestki. Należy się za to wystrzegać spożywania wysokoprzetworzonej żywności, słodyczy i słonych przekąsek oraz rzucić palenie. Dla cery szkodliwe jest spożywanie nasyconych kwasów tłuszczowych oraz duże ilości alkoholu. Alkohol prowadzi do odwodnienia, dlatego widocznie wpływa na wygląd skóry.

Odpowiednio skomponowana dieta na ładną cerę daje rewelacyjne efekty i bywa znacznie tańsza niż kosmetyki. Do tego będzie dobra dla całego organizmu, dlatego tym bardziej warto ją stosować.