Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Dieta jogurtowa: efekty i smaczny jadłospis

Dieta jogurtowa jest urozmaicona i ma smaczny jadłospis, dzięki czemu zyskała sobie wielu zwolenników. Zobacz, na czym polega, w czym tkwi jej sekret i jak wygląda przykładowe menu podczas diety jogurtowej. Dieta trwa dwa tygodnie i pozwala schudnąć nawet 6 kilogramów. Podczas diety jogurtowej spożywa się lekkie potrawy, przygotowane na bazie naturalnego lub owocowego jogurtu (jogurt można zastąpić kefirem).

Oprócz tego w menu takiej diety powinny znaleźć się warzywa, owoce oraz produkty zbożowe, uzupełnione o małe ilości jajek, mięsa, ryb i nabiału. Istotne jest to, by jadłospis składał się głównie z naturalnej, a nie wysoko przetworzonej żywności.

Podczas diety jogurtowej trzeba też dbać o nawodnienie organizmu, wskazane jest wypijanie co najmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie.

Zalety i efekty

Dieta jogurtowa ma wiele niezaprzeczalnych zalet. Po pierwsze, jest dosyć krótka – 14 dni to w końcu zaledwie pół miesiąca. Po drugie, dieta jogurtowa przynosi niesamowite efekty. Po trzecie, w żadnym wypadku nie jest dietą drakońską. Po czwarte jest bogata w różnorodne pożywienie, dzięki czemu nie powoduje niedoborów składników, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dodatkowym atutem diety jogurtowej jest to, że minimalizuje pojawienie się efektu jo-jo, który tak często niweczy wysiłki osób stosujących bardzo restrykcyjne diety.

Dlaczego akurat jogurt?

Jogurt to świetne źródło fosforu i wapnia, czyli pierwiastków mineralnych, które są głównymi budulcami naszych kości i zębów. Jednak najważniejszym powodem wyboru jogurtów jako głównego składnika tej specjalnej diety jest zawartość żywych kultur bakterii. Ich zadaniem jest przyspieszenie i ułatwienie procesu trawienia, co korzystnie wpływa na metabolizm. Dzięki temu osoby będące na diecie jogurtowej cieszą się lepszym samopoczuciem i chwalą sobie uczucie lekkości.

Żywe kultury bakterii pomagają także pozbyć się toksyn z organizmu, co jest kolejną zaletą diety jogurtowej. Jogurty są ponadto bogatym źródłem wapnia, białka, oraz witamin A i B.

Dieta wcale nie jest restrykcyjna, możesz jeść na niej wiele produktów. Warto jest wykorzystać potencjał warzyw i owoców. Podczas stosowania diety, należy spożywać około 1,5 litra wody.

Podczas stosowania diety jogurtowej należy odpowiednio nawadniać organizm. Zaleca się picie co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Jadłospis tej diety wyklucza czerwone mięso i tłuste ryby.

Dieta jogurtowa - jadłospis

Stosowanie diety jogurtowej nie stanowi dużego wyzwania dla osób walczących ze zbędnymi kilogramami. Menu tej diety jest dość urozmaicone.

Oto przykładowy jadłospis:

- Śniadanie: jogurt naturalny, 3 łyżki płatków kukurydzianych, 1 mandarynka.

- Drugie śniadanie: jogurt owocowy, 1 kromka chrupkiego pieczywa posmarowana margaryną, plasterek drobiowej polędwicy, 1 pomidor.

- Obiad: kasza gryczana, ugotowany na parze filet rybny (100 g), cebula, marchewka, pietruszka, seler, biała kapusta, jogurt naturalny.

- Podwieczorek: jogurt owocowy, 1 jabłko.

- Kolacja: 1 ciemnego pieczywa posmarowana margaryną, 1 plasterek chudego sera, jogurt naturalny.