Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Dieta koktajlowa – czy można na niej schudnąć?

Dieta koktajlowa (z ang. body reset) z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności. Nie tylko pozwala schudnąć, ale i zrobić to bez uczucia głodu. U jej podstaw znajdują się zmiksowane warzywa i owoce wraz z dodatkami. To stwarza naprawdę szerokie pole możliwości. A jedynym ograniczeniem wydaje się tylko nasza wyobraźnia i kubki smakowe. Dietetyczne koktajle owocowe są lekkostrawne, bogate w witaminy, pełne antyoksydantów i błonnika. A co najważniejsze są smaczne, więc łatwo się do nich przyzwyczaić i zwyczajnie polubić.

Twórca diety koktajlowej Harley Pasternak uważał (z racji tego, że jesteśmy narażeni na różne stresy i używki: kawę, alkohol, papierosy), że warto raz na jakiś czas zresetować każdy organizm. Jeśli więc borykasz się z nadwagą, brakiem energii, bądź wysokim ciśnieniem koktajlowy plan żywieniowy będzie dla Ciebie idealny!

Dieta? Koktajle? Poznaj podstawowe zasady!

Tego rodzaju dieta nie powinna trwać dłużej niż 15 dni. Cały cykl podzielony jest na trzy 5-dniowe fazy. Jednak przy dużej nadwadze ostatnią, trzecią fazę można wydłużyć o kolejne 15 dni. Takie resetowanie dietą koktajlową organizmu warto wykonać przynajmniej raz w roku, najlepiej wiosną, aby odzyskać energię tuż po zimie. Już po kilku dniach stosowania możemy zauważyć znaczne zmniejszenie się objętości bioder i brzucha, a także zdecydowaną poprawę wyglądu włosów, skóry i paznokci.

FAZA 1

Podczas pierwszych 5 dniu żywimy się wyłącznie koktajlami, których pojemność nie powinna przekraczać 300 ml. Na śniadanie biały, na bazie kefiru, mleka, jogurtu albo maślanki. Czas obiadu to koktajl z czerwonych owoców. Z kolei kolacja powinna składać się wyłącznie z samych warzyw, a co za tym idzie być w kolorze zielonym. Oprócz tego, pomiędzy trzema głównymi posiłkami możemy podjadać pestki dyni lub słonecznika – ważne jest jednak, aby ich całkowita kaloryczność nie przekroczyła 180 kcal. Dieta koktajlowa to różnorodne przepisy, które bez problemu znajdziemy w Internecie - dzięki temu łatwo i co ważne, w towarzystwie smacznych koktajli przetrwamy pierwsze dni diety.

FAZA 2

W tej fazie diety koktajlowej, oprócz koktajli, pojawia się jeden tzw. normalny posiłek. Ważne, aby to było coś lekkiego np. zupa warzywna, sałatka z kaszy i mięsa drobiowego, kanapka na pełnoziarnistym chlebie, albo klasyczna owsianka z dodatkiem orzechów.

FAZA 3

W czasie ostatnich 5 dni, koktajle pijemy już tylko na śniadanie. Oprócz tego każdego dnia jemy dwa tradycyjne posiłki i dwie przekąski. Niezwykle ważne jest, aby dodatkowo wypijać jeszcze 2 litry płynów dziennie!

Dieta koktajlowa: ile można schudnąć?

Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, bo każdy organizm reaguje inaczej. Jednak można przyjąć, że zazwyczaj w ciągu 15 dni jesteśmy w stanie zrzucić nawet do 3 kilogramów! Jedno jest pewne: poprzez skuteczne zresetowanie koktajlami metabolizmu, na pewno szybciej będziemy tracić na wadze i unikniemy efektu jojo.