Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Dieta kopenhaska: zasady i jadłospis

Dieta kopenhaska należy do najbardziej drakońskich diet. Trwa niecałe 2 tygodnie, podczas których liczba spożywanych kalorii dziennie wynosi od 400 do 800. W ciągu 13 dni umożliwia utratę nawet do ok. 8 kilogramów, co jest imponującym wynikiem. Zobacz, na czym polega dieta kopenhaska oraz jakie są jej zalety i wady.

Założeniem diety jest doprowadzenie do tego, aby zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej, doprowadzając do deficytu kalorycznego. Organizm podczas trwania diety kopenhaskiej będzie zużywać więcej energii, niż otrzyma z pożywienia. Skąd ją weźmie? Zużyje rezerwy z nagromadzonego wcześniej tłuszczu, spalając go.

Decydując się na dietę kopenhaską, przygotuj się na całe 13 dni restrykcyjnego jadłospisu. Ograniczeniu podlega przede wszystkim spożywanie pokarmów bogatych w węglowodany i tłuszcz. Zapomnij więc o słodyczach (to akurat żadne zaskoczenie), pieczywie, makaronie, ryżu czy smażonych daniach. Jedyne węglowodany, na jakie można sobie pozwolić, mogą pochodzić z owoców, ale tylko w skromnych ilościach.

Zasady diety kopenhaskiej

Po pierwsze, dieta kopenhaska musi trwać nie krócej i nie dłużej niż wspomniane 13 dni. Przedłużenie tej diety może mieć zły wpływ na organizm, ponieważ mogą wystąpić istotne niedobory ważnych minerałów i witamin.

W czasie trwania diety można jeść tylko 3 razy dziennie: rano śniadanie, po południu obiad, wieczorem kolacja.

Jadłospis w diecie kopenhaskiej składa się takich produktów jak gotowane mięso, kawa, jajka na twardo oraz szpinak. Jedną z naczelnych zasad tej diety jest spożywanie tylko 3 posiłków dziennie, każdy o określonej porze.

Nie da się zaprzeczyć, że dieta kopenhaska to dieta wyjątkowo surowa i monotonna. Dzienna liczba dozwolonych kalorii wynosi zaledwie 800. Należy wypijać minimum 2 litry wody dziennie, a każdy dzień zaczynać wypiciem czarnej kawy z dodatkiem kostki cukru. Zabronione są wszelkie produkty zbożowe, alkohol i słodycze.

Jak wygląda jadłospis w diecie kopenhaskiej?

Oto przykładowe menu na kilka dni:

Dzień 1:

- śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

- obiad: 2 jajka ugotowane na twardo, 1 pomidor, gotowany szpinak

- kolacja: befsztyk wołowy, kilka liści sałaty z dodatkiem łyżki oliwy z oliwek i soku z cytryny

 

Dzień 2:

- śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

-   obiad: befsztyk wołowy, kilka liści sałaty z dodatkiem łyżki oliwy z oliwek i soku z cytryny, 1 owoc

- kolacja: plaster chudej szynki, 2 szklanki naturalnego jogurtu

Dzień 3:

- śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, 1 grzanka

- obiad: gotowany szpinak, 1 pomidor, 1 owoc

- kolacja: 2 jajka ugotowane na twardo, plaster szynki, kilka liści sałaty z oliwą z oliwek i sokiem z cytryny

Dzień 4:

- śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

- obiad: 1 jajko ugotowane na twardo, marchewka, serek wiejski

- kolacja: 1 szklanka kompotu, 2 szklanki jogurtu naturalnego