Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Dieta szwedzka: 5 kilogramów mniej w dwa tygodnie

Dieta szwedzka zdążyła już zdobyć mnóstwo zwolenników na całym świecie. Ten pochodzący ze Skandynawii sposób na utratę zbędnych kilogramów jest idealną propozycją dla osób, które zniechęcają drakońskie diety. Na czym polega tajemnica sukcesu szwedzkiej diety?

Zanim przejdziemy do konkretów, należy wymienić kilka niezaprzeczalnych zalet tej diety. Po pierwsze, dzięki niej można w ciągu dwóch tygodni pozbyć się aż pięciu kilogramów. Po drugie – w co ciężko uwierzyć – będąc na diecie szwedzkiej, możesz jeść ile i kiedy chcesz. Jest tu oczywiście pewien haczyk, ale o tym później. Po trzecie, podczas stosowania szwedzkiej diety wcale nie musisz liczyć kalorii. Po czwarte jest to dieta niezwykle efektywna, a przy tym mało rygorystyczna.

Prawda, że brzmi zachęcająco?.

Dieta szwedzka: co wolno, a czego nie

Na tej diecie naprawdę można jeść, ile się chce – pod jednym warunkiem. Mianowicie, podczas trwania diety szwedzkiej obowiązuje lista produktów:

- dozwolonych,

- dozwolonych w małych ilościach,

- zabronionych.

Jakie produkty możesz spożywać do woli? W menu dozwolonych pokarmów znajdziesz ryby, mięso, owoce morza orzechy, warzywa rosnące nad powierzchnią ziemi (np. kapusta, pomidory, papryka, szparagi, sałata), jaja, kawa, herbata, wysokotłuszczowy nabiał oraz oleje z pierwszego tłoczenia.

Osobna kategoria to natomiast produkty, na które musisz uważać, ale niekoniecznie całkowicie z nich zrezygnować. Co prawda nie będziesz jeść ich tak swobodnie, jak produktów z pierwszej listy, ale mała ilość co kilka dni nie powinna Ci zaszkodzić. Do produktów tych należą owoce, gorzka czekolada oraz warzywa, które rosną pod powierzchnią ziemi (np. ziemniaki).

Najmniej przyjemna część tej diety to lista trzecia, czyli produkty zakazane. Przez 13 dni musisz kategorycznie zrezygnować ze słodyczy, pieczywa, mleka, masła i margaryny, alkoholu, słodzonych napojów, makaronu oraz słonych przekąsek (czyli żadnych paluszków, czipsów, frytek itp.).

Koniecznie należy zadbać, aby w czasie trwania diety odpowiednio nawadniać organizm, wypijając co najmniej 2 litry wody na dobę.

Zalety szwedzkiej diety

Ogromną zaletą diety szwedzkiej jest to, że w jej trakcie głód nie doskwiera tak, jak w innych dietach. Zadaniem diety szwedzkiej jest przyspieszenie tempa przemiany materii, tak aby pomóc pozbyć się zbędnych kilogramów Krótko mówiąc, chudniesz bez głodzenia się. Ścisłe przestrzeganie jej zasad umożliwia zrzucenie nawet 5 kilogramów w 14 dni.

Zdecydowanie warto polecić ją każdemu, kto zniechęcił się innymi, bardziej restrykcyjnymi dietami. Dieta szwedzka nie wymaga przygotowywania czasochłonnych potraw, jest urozmaicona i daje szerokie pole manewru w układaniu codziennego jadłospisu.

Dieta szwedzka ma też inne zalety. Ma właściwości detoksykacyjne, więc podczas tych 2 tygodni oczyścisz organizm ze szkodliwych substancji. W dodatku korzystnie wpływa na trawienie, co spodoba się osobom mającym problemy żołądkowe.