Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Dlaczego warto brać udział w programach lojalnościowych?

Podczas zakupów na pewno nie raz kasjer zapytał Cię, czy zbierasz punkty. Jeżeli za każdym razem odpowiadasz odmownie, po przeczytaniu tego tekstu być może zainteresujesz się tym, co oferują programy lojalnościowe organizowane przez coraz więcej firm.

Jako konsumenci możemy korzystać z wielu ciekawych programów lojalnościowych, oferowanych przez różne firmy. I to praktycznie w każdej branży – niezależnie od tego, czy jesteśmy na przykład  klientami sklepu odzieżowego, czy stacji benzynowej. Przedsiębiorcom bardzo zależy na powiększaniu liczby stałych, lojalnych klientów, regularnie powracających do nich na zakupy. W zamian proponują naprawdę atrakcyjne korzyści.

Programy lojalnościowe: na czym to polega?

Przykłady? Codzienne zakupy w sklepie spożywczym, tankowanie paliwa, wizyty w restauracji, korzystanie z kart kredytowych, podróże – wszędzie możemy zbierać specjalne punkty, które później wymienimy na konkretne korzyści czy prezenty.

Sprzedawcom to się zdecydowanie opłaca, ponieważ duża liczba lojalnych klientów, powracających regularnie na zakupy, przekłada się na realny wzrost zysków. A w jaki sposób programy lojalnościowe opłacają się konsumentom?

Weźmy na przykład duże, popularne hipermarkety. Oferują nie tylko atrakcyjne ceny i szeroką ofertę, ale też korzystne programy lojalnościowe. Należy wypełnić ankietę, żeby otrzymać specjalną kartę, którą kasjerzy skanują podczas każdych naszych zakupów - w ten sposób na nasze konto lojalnościowe wpływają kolejne punkty. To, ile punktów otrzymamy, zależy od kwoty, jaką płacimy za zakupy. Oczywiście im wyższa kwota, tym więcej punktów lojalnościowych otrzymamy.

Również mniejsze firmy mają do zaoferowania swoim klientom wartościowe programy lojalnościowe, często o ciekawej formie. Są to między innymi lokale gastronomiczne, małe bary, kawiarnie itp. Otrzymujemy w nich kartę lojalnościową, na którą przybijane są kolejne pieczątki za zakup poszczególnych pozycji z menu. Gdy uzbieramy pewną ilość pieczątek, możemy je wymienić na darmowy produkt.

Co jeszcze możesz zyskać?

Na klientów czekają także dość wymyślne programy lojalnościowe, łączące kilka związanych ze sobą firm na zasadzie umów partnerskich. W ramach jednego z nich zbiera się tzw. mile, otrzymywane za każdy lot daną linią lotniczą oraz dokonywanie zakupów u jednej z firm biorących udział w programie. Można je wymienić na liczne korzyści, jak na przykład nocleg w pięciogwiazdkowym hotelu, bilety lotnicze czy usługę wypożyczenia samochodu podczas podróży.

Ciekawe programy lojalnościowe mają też wspomniane wcześniej duże stacje benzynowe. Aby wziąć udział nich udział, można nie tylko tankować paliwo, ale również robić zakupy lub korzystać z oferowanych tam usług, na przykład z myjni. Zebrane punkty wymieniamy na rozmaite nagrody, które zobaczymy w katalogu. Wśród nagród można spotkać akcesoria samochodowe, sprzęt AGD, bilety do kina itd.

To chyba wystarczająco dużo przykładów na to, że zdecydowanie warto korzystać z programów lojalnościowych. Wypełnienie ankiety i założenie karty lojalnościowej trwa tylko chwilę i nic nie kosztuje.