Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Jak można stracić na wadze w tydzień?

Krótkotrwała dieta odchudzająca może być bardziej restrykcyjna niż taka, która jest rozpisana na dłuższy okres czasu, więc przyniesie bardziej widoczny efekt w krótkim czasie.

Tygodniowa dieta odchudzająca

Aby rozpocząć dietę, która w tydzień sprawi, że waga wskaże znacznie mniej, warto dowiedzieć się, czy jest się zdrowym, a spośród wielu dostępnych diet wybrać taką, która najbardziej odpowiada własnym gustom.

Z racji krótkiego okresu trwania, siedmiodniowe diety odchudzające często przybierają formę pół-głodówek lub bywają oparte o jeden produkt spożywczy. Dłuższe ich stosowanie mogłoby wywołać niedobory w organizmie, dlatego nie wolno ich wydłużać, ale dzięki nim można stracić dobre kilka kilogramów, np. przed ważną uroczystością. Przez siedem dni mogą wystąpić osłabienie lub bóle głowy, dlatego warto zaplanować ten czas jako spokojny i niewymagający fizycznie.

Czego należy unikać?

Ogromna większość tygodniowych diet odchudzających nie pozwala jeść: soli, cukru, białej mąki i pieczywa z niej wykonanego, słodyczy, słonych przekąsek, alkoholu. Nie powinno się jeść żywności wysokoprzetworzonej, czerwonego mięsa i tłuszczu odzwierzęcego.

Tygodniowe diety odchudzające, które są zbilansowane opierają się na niskokalorycznych zamiennikach codziennego jedzenia, wyeliminowaniu cukrów prostych i soli. Dostarczane są wszystkie potrzebne składniki odżywcze, jednak w mniejszych ilościach, tak, aby dostarczyć mało kalorii – nawet poniżej 1000 kcal dziennie. Posiłków jest od trzech do pięciu. W tego typu dietach ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi na wielkość posiłków: można jeść niemal wszystko, jednak ilość i waga pożywienia ma znaczenie. Dobrze jest zaopatrzyć się w wagę kuchenną, dużym wsparciem są kalkulatory kalorii.

Dieta rotacyjna

Jedną z ciekawych propozycji skutecznej tygodniowej diety odchudzającej jest dieta rotacyjna, która przede wszystkim wspiera usuwanie nadmiernej ilości wody w organizmie i przyspiesza spalanie tłuszczu. Ilość białka w jadłospisie jest stała, zmieniają się ilości dostarczanych tłuszczy i węglowodanów. Dieta pozwala spalić nawet 5 kg w przeciągu 7 dni, jest smaczna i zbilansowana.

Szybki detoks

Wiele szybkich tygodniowych diet odchudzających zostało opracowanych przede wszystkim w celu detoksyfikacji organizmu czyli usunięcia toksyn. Utrata kilogramów dzieje się przy okazji. Detoks można przeprowadzić na wiele sposobów. Jednym z nich jest dieta sokowa, w którym 5 posiłków jest zastępowane niesłodzonymi, świeżo sporządzonymi sokami owocowymi (tylko do południa) lub warzywnymi, dodatkowo pomiędzy nimi należy pić wodę z sokiem z cytryny.   

Jednoskładnikowe diety

Diety oparte na pojedynczym składniku niekoniecznie muszą być monotonne. Dieta jabłkowa na przykład, mimo jedynie trzech posiłków dziennie, proponuje jabłka na słodko oraz w towarzystwie np. mięsa, z cebulką i zieloną pietruszką. Inna dieta – kefirowa – łączy zalety błyskawicznej diety i detoksu.

Efekt jojo – jak go uniknąć?

Warto pamiętać, że po zakończeniu diety nie powinno się wracać do wszystkich nawyków żywieniowych, ponieważ pojawi się efekt jo-jo. Po zakończeniu tygodniowej diety należy zadbać o lekkostrawny jadłospis i nie podjadać pomiędzy posiłkami. Dzięki temu szybko osiągnięty efekt niższej wagi i smuklejszej sylwetki zostanie na stałe.