Jak schudnąć z brzucha i ud

Szczupłe i wymodelowane ciało wymaga poświęceń? Niekoniecznie, ponieważ przede wszystkim należy pamiętać o kilku ważnych zasadach. Wiele osób próbuje schudnąć z brzucha i ud, ale efektów jak nie było, tak nie ma. Często po prostu nieświadomie popełniamy pewne błędy lub nie mamy wystarczającej wiedzy. Właśnie dlatego przygotowaliśmy poradnik, który pomaga pozbyć się tłuszczu z brzucha i wymodelować uda.

Dieta

Na początek zmień swoje nawyki żywieniowe. Jeżeli nie przestawisz się na odpowiednią dietę, nie osiągniesz szybkich rezultatów. Kluczem do sukcesu jest właściwe odżywianie się połączone z ćwiczeniami. Wówczas uda Ci się schudnąć z ud i brzucha – czyli uzyskać wymarzony wygląd.

Jeżeli naprawdę zależy Ci na smukłych udach, niestety musisz pożegnać się ze słonymi przekąskami (paluszki, krakersy i inne przysmaki, które tak lubisz podjadać przed telewizorem), słodyczami (wiemy, to naprawdę straszne) i gazowanymi napojami. Zastąp je żywnością, w której znajdują się duże ilości białka. Może to na przykład być twaróg, jaja, ryby, chude mięso lub rośliny strączkowe. Białko stymuluje wytwarzanie hormonu wzrostu, co z kolei sprzyja spalaniu tłuszczu.

Jeżeli lubisz pieczywo, to radzimy odstawić klasyczny, biały chleb i zastąpić go pełnoziarnistym. Tak samo z pszennym makaronem – tu również postaw na razowy odpowiednik. Dobrze też dodać do codziennej diety owoce i warzywa, tak aby wyrobić sobie nawyk regularnego jedzenia tych zdrowych przekąsek.

Jedz częściej, ale mniejsze posiłki, najlepiej około 5 razy dziennie w 3-godzinnych odstępach. Pamiętaj też wypijaniu ok. 3 litrów wody dziennie, najlepiej chłodnej. Zimna woda pomaga spalać kalorie, ponieważ organizm musi wykorzystać energię w celu ogrzania się do pierwotnej temperatury.


Więcej się ruszaj

Oprócz zmiany nawyków żywieniowych, staraj się ruszać jak najczęściej. Zwłaszcza gdy pracujesz z komputerem i przez 8 godzin przebywasz w siedzącej pozycji. Postaraj się na przykład co godzinę wstać i zrobić kilka przysiadów albo skłonów.

Skuteczne ćwiczenia na brzuch

Jeśli chcesz schudnąć z brzucha, niezastąpione są ćwiczenia aerobowe, czyi wytrzymałościowe. Świetne rezultaty przynosi bieganie, pływanie oraz jazda na rowerze. Treningi aerobowe pomogą Ci nie tylko zgubić oponkę, ale też poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie. Ćwiczenia poprzedź rozgrzewką i zakończ rozciąganiem mięśni, najlepiej 3-4 razy w tygodniu ok. 50 minut.


Skutecznie ćwiczenia na uda

Oczywiście nie unikniesz wysiłku fizycznego i regularnych ćwiczeń, więc przygotowaliśmy kilka propozycji. Zacznijmy od ćwiczeń, które pomogą Ci schudnąć z ud.

Rzecz jasna nie możesz oczekiwać, że wystarczy kilka dni, aby wymodelować uda. Nie ma dróg na skróty. Treningi na szczupłe uda trzeba odbywać systematycznie, wówczas można oczekiwać rezultatów po upływie około 30 dni. Ćwiczenia, które polecamy, to przede wszystkim przysiady w 4 wersjach: w rozkroku, z unoszeniem kolan, półprzysiady oraz przysiady pełne. Jeżeli jesteś raczej „niedzielnym” sportowcem, aby uniknąć urazu, nie przeciążaj się na początku i zawsze zaczynaj od lekkiej rozgrzewki. Wykonuj około 40 powtórzeń łącznie (trening wraz z rozgrzewką powinien trwać 50-60 minut) 3 razy w ciągu tygodnia.

Aby zadbać też o wewnętrzną stronę ud, do treningu dołącz takie ćwiczenia, jak nożyce, motylek czy przysiady z wyskokiem.

 

ABT: skuteczne ćwiczenia na brzuch i uda

A może chcesz zaoszczędzić czas i za jednym razem zrobić trening na brzuch i uda? Z pomocą przychodzą tzw. treningi ABT (z ang.: Abdominal, Buttocks, Thighs – brzuch, pośladki uda). ABT to ćwiczenia popularne w klubach fitness, swoją formą przypominają aerobik. Z powodzeniem możesz wykonywać je w zaciszu własnego domu.

Przykładowy trening ABT wygląda następująco: lekka rozgrzewka, następnie 30 brzuszków, 30 przysiadów, potem wykonanie 30 wymachów nogami (trzymając się oparcia krzesła), a na koniec 30 skłonów (stojąc w rozkroku). Należy każdą serię powtórzyć 3 razy, a po treningu poświęcić kilka minut na rozciąganie mięśni.