Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Jak stracić 10 kilogramów w tydzień?

Czy można w tydzień stracić 10 kilogramów? Taki efekt jest pożądany przez wiele osób, jednak wymaga sporo wysiłku. Co zrobić, aby osiągnąć taki rewelacyjny wynik i go utrzymać?

Większość specjalistów zgadza się, że schudnięcie 10 kilogramów w tydzień nie jest zdrowym sposobem przeprowadzania diety. Lepiej wprowadzić wyważony jadłospis, który będzie skutkował utratą kilograma tygodniowo – wtedy można łatwo powstrzymać efekt jo-jo. Niestety, z różnych względów nie każdy ma na to czas.

Skuteczna dieta odchudzająca 10 kg w tydzień – czyli jaka?

Dieta, która może dać efekt aż do 10 kilogramów mniej w tydzień, jest dość restrykcyjna. Spożycie pokarmów należy ograniczyć do minimum. Taką dietą może być post, czyli głodówka.

W szybkiej diecie w pierwszej kolejności można pozbyć się wody, co daje efekt kilku kilogramów mniej na wadze. Ponadto, dobrym efektem jest detoks organizmu – usunięcie toksyn poprawi metabolizm w późniejszym czasie.

W skutecznej diecie odchudzającej 10 kg w tydzień najlepiej jest połączyć trzy elementy: picie dwóch litrów wody dziennie, małą ilość niskokalorycznego jedzenia oraz ruch. Im więcej aktywności fizycznej, tym więcej spalonych kalorii i szybciej działający metabolizm. Im mniej kalorii, tym lepiej – od 0 do maksymalnie 800 dziennie. Bez względu na to, czy dieta jest oparta o gotowe wytyczne, czy wiąże się z samodzielnie opracowanym postem, aby ją przejść, należy być osobą zdrową, bez niedoborów.

Nie należy też powtarzać takiej diety często ani jej wydłużać.

Dieta jabłkowa

Jedną z diet, które mogą pochwalić się tak spektakularnymi efektami w krótkim czasie, jest dieta jabłkowa. Jabłka posiadają dużo substancji, które wspierają proces odchudzania: rozpuszczalny błonnik, pektyny, są także źródłem witamin A, B i C, do tego kwasów: cytrynowego, węglowego i mrówkowego. Dieta, poza jabłkami, które są częścią każdego z posiłku, zawiera małe ilości chudego nabiału, mięsa, a także warzywa. Codziennie powinno się zjadać 3 posiłki i pić 1,5 litra wody, zamiennie z niesłodzoną kawą lub herbatą.

Co jeszcze może być skuteczne?

Inną skuteczną dietą odchudzającą 10 kg jest tzw. dieta baletnicy, pół-głodówka oparta o jeden składnik dziennie. Każdy jej etap trwa dwa dni. Pierwszy etap to picie wyłącznie wody lub niesłodzonej kawy, do której można dodać odtłuszczone mleko. Drugi – można jeść wyłącznie odtłuszczony nabiał. Trzeci – ziemniaki pieczone w mundurkach. Czwarty – białe, gotowane mięso. Ostatnie dwa dni to jedzenie wyłącznie warzyw, głównie zielonych.

Efekt jo-jo

Organizm po przejściu przez intensywną dietę będzie chciał szybko nadrobić straconą energię, dlatego konieczne jest zwracanie uwagi na komponowanie posiłków po zakończeniu diety. Najlepszym będzie przestrzeganie zdrowych nawyków żywieniowych i lekkostrawna, ale zbalansowana, dieta. Dzięki temu efekt diety się utrzyma a wyrzeczenia związane z trudnym tygodniem na diecie restrykcyjnej się opłacą.

Rozwaga jest najważniejsza!

Waga to nie wszystko – ważna jest także kondycja skóry, jędrność sylwetki i zdrowie. Dlatego tak ważna jest aktywność fizyczna, która jest drugim filarem skuteczności tygodniowej diety. Skuteczną dietą odchudzającą można stracić 10 kg w tydzień, ale utrzymanie efektu wiąże się ze zmianami w codziennym życiu na długi okres czasu.