Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Nie będzie wielkim odkryciem stwierdzenie, że najtrudniejsze w odchudzaniu jest pozbycie się „oponki”. Diety, intensywne ćwiczenia, majątek wydany na karnety na siłownię i trenera personalnego – wszystko na marne, a wystający brzuch nie chce zniknąć. Mało tego, nawet osoby z pozoru szczupłe nieraz nie mogą pozbyć się niechcianego tłuszczu na brzuchu. Jak temu zaradzić?

Szczególnie uporczywy bywa tłuszcz na podbrzuszu. Jest jednak skuteczny sposób, aby się go pozbyć. Dobre ćwiczenia na dolne partie brzucha mogą zdziałać cuda. Warunek jest taki, że muszą być wykonywane poprawnie, tak aby w czasie treningu pracowały wszystkie mięśnie brzucha, czyli dolne, proste oraz skośne.

Sprawdź kilka propozycji ćwiczeń, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.

Przyrządy do ćwiczeń mięśni brzucha

Oprócz klasycznych ćwiczeń wypisanych poniżej i do których potrzeba jedynie maty, warto spróbować specjalnych urządzeń, zaprojektowanych z myślą o skutecznym spalaniu tkanki tłuszczowej z brzucha.

Jednym z nich jest sprzęt do ćwiczeń Twist & Shape, który znajdziesz w TV Okazje. Na pewno nie widziałeś jeszcze takiego przyrządu do ćwiczeń. Trening na Twist & Shape wykorzystuje skręty całego ciała oraz ruch obrotowy – gdy tułów skręca na przykład w lewo, nogi skręcają się w lewo. W ten sposób ćwiczenia angażują mięśnie skośne brzucha, a to z kolei ułatwia spalanie zbędnego tłuszczu. Taki trening niezwykle skutecznie pomaga wyrzeźbić wymarzony brzuch w krótkim czasie. Na tym jednak nie koniec, bo Twist & Shape to naprawdę wszechstronne urządzenie. Wymodelujesz nie tylko atrakcyjny brzuch, ale także uda i pośladki.

Inny przyrząd do ćwiczeń brzucha w domu, który zapewnia skuteczne ćwiczenia na dolne partie brzucha, to Gymform Ab Generator. Umożliwia jednoczesny trening aerobowy i siłowy, co daje rewelacyjne efekty. Działanie Ab generatora wykorzystuje ciężar ćwiczącego. Mogą z niego korzystać osoby zarówno doświadczone, jak i amatorzy. Wybór kilku poziomów intensywności pozwala dopasować trening do możliwości ćwiczącego.

Nożyce

To ćwiczenie wykonasz w pozycji leżącej. Połóż się na macie do ćwiczeń (na plecach), wyprostuj ręce wzdłuż tułowia, a dłonie włóż pod pośladki. Następnie podnieś nogi na wysokość kilku centymetrów i wykonuj nimi ruchy przypominające ruch nożyczek. Podczas ćwiczenia mięśnie brzucha powinny być napięte, a nogi nie mogą znajdować się zbyt wysoko.

Świeca

Świecę wykonasz w podobnej pozycji, co nożyce. Leżąc na plecach z dłońmi pod pośladkami, ugnij nogi w kolanach i unieś je. Zrób wydech i napręż mięśnie brzucha, a następnie podnieś biodra. Następnie wydychając powietrze zacznij opuszczać biodra. Pamiętaj, żeby utrzymywać w miarę możliwości kąt prosty między tułowiem a nogami. Przechylanie nóg zbyt mocno nad ciało nie przyniesie efektów.

Przyciąganie kolan do klatki piersiowej - scyzoryk

W pozycji siedzącej ugnij pod kątem prostym nogi w kolanach. Stopy muszą stabilnie opierać się o podłoże. Odchyl się do tyłu (podpierając się rękoma), a dłonie umieść za lędźwiami. Następnie podnieś nogi (na niewielką wysokość) i zbliż kolana do klatki piersiowej. Ważne, aby podczas tego ćwiczenia czuć napinające się mięśnie brzucha. Wykonaj kilka powtórzeń.

To wszystko! Jak widać, ćwiczenia na dolne partie brzucha nie muszą być skomplikowane, aby przynosiły efekty.