Siłownia w domu – jak wybrać sprzęt do ćwiczeń

Domowa siłownia to idealne rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za ćwiczeniami fizycznymi w miejscach publicznych. Zresztą plusów siłowni w domu jest o wiele więcej – możesz ćwiczyć, kiedy tylko chcesz i ile chcesz – bez ograniczeń czasowych narzuconych odgórnie przez siłownię. Nie można zapomnieć również o kosztach miesięcznych karnetów na siłownię, które – w szczególności – w skali roku są dość wysokie. Jak zatem zaaranżować siłownię w domu?

Siłownia w domu – jakie miejsce wybrać?

Chcąc zaaranżować siłownię w domu, musisz najpierw wybrać odpowiednie miejsce. Musi być przestronne, a najlepiej zlokalizowane z dala od sypialni oraz innych pomieszczeń przeznaczonych do relaksu. Z powodzeniem siłownię możesz również zagospodarować w piwnicy.

Jaki sprzęt do ćwiczeń w domu?

Wszystko zależy od dwóch czynników – po pierwsze od miejsca, jakim dysponujesz, po drugie – od Twoich osobistych preferencji. Zastanów się, na jakich partiach ciała najbardziej Ci zależy - od tego głównie zależy, jaki sprzęt należy wybrać. Są jednak rozwiązania, które zdecydowanie ułatwią Ci podejmowanie decyzji. To wielofunkcyjne przyrządy, dzięki którym efektywnie możesz ćwiczyć zarówno wszystkie partie ciała, jak i skupić się na tych wybranych. Poniżej, kilka przykładów właśnie takich przyrządów.

Sprzęt do ćwiczeń mięśni brzucha Gymform AB Generator

AB Generator pozwala skutecznie wymodelować sylwetkę, wyrzeźbić mięśnie i spalić tkankę tłuszczową. Przyrząd fitness AB Generator pozwala osiągnąć doskonałe rezultaty przy codziennym treningu w domowym zaciszu. AB Generator efektywnie łączy trening aerobowy z siłowym, co jest skutecznym sposobem na chudnięcie, modelowanie mięśni i zwiększenie wydolności organizmu. Urządzenie umożliwia trening całego ciała przy szczególnym uwzględnieniu mięśni brzucha.

Domową siłownię warto wyposażyć również w maty do ćwiczeń, skakanki do rozgrzewki, a także piłki, na których również można przeprowadzić efektywny trening całego ciała.

Pozostałe przyrządy do ćwiczeń znajdziesz w dziale dotyczącym sportu.

Pamiętaj! Zanim zaczniesz intensywnie ćwiczyć, koniecznie przed każdym treningiem porządnie rozgrzej mięśnie, a po treningu wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Jeżeli zależy Ci na efektywnym i szybkim spadku wagi, koniecznie – oprócz ćwiczeń- zadbaj również o odpowiednią dietę.