Sposoby na bóle mięśni i stawów

Uporczywe bóle mięśni i stawów mogą poważnie uprzykrzyć życie. Często pojawiają się nagle, w najmniej oczekiwanym momencie. Na szczęście można zapobiegać tej nieznośnej przypadłości. Poniżej dowiesz się, jak.

Po pierwsze, profilaktyka

Aby zadbać o kondycję mięśni i stawów, należy stosować odpowiednio zblilansowaną dietę bogatą w owoce i warzywa. Trzeba ponadto starać się zminimalizować ilość spożywanych tłuszczów i węglowodanów.

Oprócz tego niedobór niektórych minerałów – na przykład wapnia, potasu czy magnezu – może powodować skurcze mięśni, z czym poradzisz sobie stosując odpowiedni suplement diety. Na pewno warto sięgnąć po suplement diety z kolagenem.

To, w jaki sposób się odżywiasz, ma niebagatelny wpływ na kondycję stawów i mięśni. Przede wszystkim negatywnie wpływa niedobór selenu oraz witamin A, C i E. Dlatego w diecie powinno znaleźć się dużo owoców i warzyw.

Awokado, orzechy, oliwa z oliwek i pestki słonecznika to bogactwo witaminy E. Witaminę C znajdziesz natomiast w cytrynach, pomarańczach, żółtej i czerwonej papryce, brukselce oraz w kapuście.

W morelach, marchewkach i w melonach znajduje się dużo beta-karotenu, który nasz organizm przetwarza w witaminę A. Niedobór selenu możesz natomiast uzupełnić jedząc ryby, jaja i pełnoziarniste pieczywo.

Do jadłospisu warto włączyć zwłaszcza tłuste ryby, na przykład makrelę czy łososia. Znajduje się w nich dużo "dobrych" kwasów tłuszczowych omega-3, które są istotne dla zdrowia i mięśni i stawów.


Zbawienne działanie masażu w bólu mięśni

Kiedy doskwiera uporczywy ból mięśni, zwykłe, codzienne czynności mogą być udręką. W związku z tym na pewno warto zastanowić się nad masażem, który rozluźni napięte mięśnie. Nie trzeba nawet szukać specjalisty czy wybierać się do salonu masażu. W domowym zaciszu można zastosować masaż wodny z wykorzystaniem prysznica lub użyć oliwki dla dzieci. Masować należy zarówno miejsca, gdzie odczuwa się ból, jak i całe ciało.

Ruszaj się!

Profilaktyka jest bardzo ważna – nie tylko w postaci wyżej wspomnianej diety. Mięśnie należy również systematycznie wzmacniać. Jak? Przede wszystkim poprzez aktywny wypoczynek, najlepiej na świeżym powietrzu.

Aktywność fizyczna – nawet niewielka – może mieć pozytywny wpływ na kręgosłup i stawy. Uprawianie sportu zwiększa objętość tkanki chrzęstnej stawów, a to z kolei przyczynia się do większego wydzielania mazi do jamy stawowej. To także doskonały sposób, aby dotlenić i poprawić ukrwienie stawów. Co więcej, regularny wysiłek fizyczny jest w stanie zmniejszyć bóle.

Należy jednak pamiętać, aby odpowiednio dobrać zestaw ćwiczeń. Szczególnie warto spróbować m.in. nordic walking, pilates czy aqua aerobic, ponieważ wymuszają na ćwiczącym płynne ruchy.

Zanim wdrożysz powyższe porady w życie, warto sięgnąć po produkt, który przyniesie niemal natychmiastową ulgę, zwłaszcza w bólu pleców.