Jak szybko schudnąć do lata? 10 pomysłów na szczupłą sylwetkę

Pierwsze słoneczne dni już z nami, a siłownie dosłownie zacierają ręce - początek wiosny, zaraz po sylwestrowych postanowieniach, to drugi najpopularniejszy sezon w branży fit. Każdy szuka sposobu na szczupłą sylwetkę. Wszyscy niecierpliwie wyglądamy wiosny, ale również uważniej przyglądamy się odbiciu w lustrze, zastanawiając się, czy letnia sukienka będzie na nas leżeć tak samo dobrze, jak przed rokiem. Specjalnie na wiosnę podpowiadamy 10 pomysłów na smukłą sylwetkę. Do lata!

1. Lekka kolacja = szybki efekt

Stare, ludowe powiedzonko mówi, że śniadania jemy sami, kolację oddajemy wrogom - i jest w tym dużo prawdy. Jeśli cały dzień pościsz zgodnie z dietą, a potem wracasz wykończona do domu i chętnie rzucasz się na kaloryczną kolację, to niestety, zagraża to Twojej figurze. Nie musisz jeść ostatniego posiłku o godzinie 18:00, ale na kolacje wybieraj lekkie posiłki - np. rozgrzewające zupy krem.

2. Pokochaj nową aktywność

Nie ma nic gorszego niż zmuszanie się do ćwiczeń, które szczerze nie znosimy. Taka praktyka od razu przesuwa odchudzanie na prostą drogę donikąd.  A przecież jest tyle wspaniałych aktywności i sportów, które możemy szczerze i bez pamięci pokochać - uprawiane regularnie i z przyjemnością sprawią, że same nie wiemy, kiedy straciłyśmy wszystkie zbędne kilogramy. Joga, pilates, kajakarstwo, wspinaczka, jazda na rolkach, pływanie? Wybierz coś dla siebie!

3. Woda mineralna? Z przyjemnością!

Musisz pić dużo wody mineralnej, aby osiągnąć i utrzymać szczupłą sylwetkę. To podstawa. Często nam się wydaje, że 1-2 szklanki rozwiązują sprawę - dlatego musisz liczyć, ile w rzeczywistości wody wpiłaś, aby panować nad jej ilością. Możesz skorzystać z gotowej aplikacji lub przynosić dwie butelki wody do pracy i pilnować, żeby wypić obie.

4. Mini siłownia w Twoim domu

Pomysł na mini siłownie we własnym mieszkaniu czy domu jest coraz bardziej popularny. Skąd to wiemy? Z popularności tych produktów w naszym sklepie internetowym! Nie dziwi nas to zresztą - dojazdy są czasochłonne i kosztują, podobnie jak karnety.

5. Zdrowe, owocowe koktajle pełne witamin

Tyle się teraz mówi o zdrowych koktajlach owocowych i warzywnych, że nie sposób nie spróbować ich mocy. Rzeczywiście sycą i są prawdziwym zastrzykiem witamin, które potrzebujemy, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym oraz podczas odchudzania. Zdrowe koktajle zamiast kanapek mogą też korzystnie odbić się na figurze, dlatego je polecamy.

Świeże i zdrowe koktajle zrobisz za pomocą blendera do smoothie.

6. Spójrz na odchudzanie z innej strony

Choć raz pomyśl o tej stracie kilogramów, jak nie o udręce, lecz o czymś, co robisz dla siebie - dla swojego zdrowia, lepszego samopoczucia, a nie nowych wąskich jeansów. Naprawdę już po kilku (ciężkich) dniach detoksu poczujesz, że mogłabyś przenosić góry. Zdrowa i lekka dieta to nie tylko aspekt wizualny - poczujesz się lepiej i będziesz miała więcej energii.

7. Czas na domowe słodkości

Nie możesz schudnąć, bo wciąż nie potrafisz sobie odmówić sklepowych słodyczy? Zamień taktykę. Zamiast odmawiać sobie wszystkiego, spróbuj robić w domu pyszne i zdrowe słodycze oraz desery. Choćby zdrowe, domowe lody - idealne na wiosnę.

8. Odkryj nowe potrawy, a zapomnisz o starych

Jeśli zamiast pysznych, domowych obiadków od dziś na Twoim stole będzie leżał głównie pomidor i sałata, nic dziwnego, że będziesz chciała jak najszybciej mieć to za sobą. Tymczasem problem jest w tym, że dieta to nie jednorazowa kampania - inaczej czeka Cię efekt jo-jo. Poznaj nowe przepisy. Jest tyle pysznych i zdrowych potraw, że szybko zapomnisz o kotletach, a odchudzanie będzie po prostu przyjemniejsze i trwalsze.

9. Nie daj się złapać na głodzie

Łatwo o żywieniową wpadkę, kiedy jesteśmy zmęczeni i wkurzeni po całym dniu pracy i chcemy wynagrodzić sobie wszystkie problemy kawałkiem pysznej pizzy. Dlatego miej zawsze przygotowaną w domu zdrową potrawę do szybkiego odgrzania. Ale taką, którą lubisz! Uratowanie kilku z rzędu takich krytycznych momentów sprawi, że z pewnością w talii ubędzie Ci kilku centymetrów.

10. Zmień cel

Niech zrzucenie zbędnych kilogramów nie będzie Twoim jedynym celem - po osiągnięciu wymarzonej wagi nie będzie już co robić. Poza tym w kółko skupiasz się wyłącznie na wadze. Dużo lepiej nadają się do tego cele sportowe - zrób pozycję kruka w jodze czy przebiegnij maraton. To działa!