Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) informujemy, że TVO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest administratorem Pana/Pani danych osobowych. Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych następuje w sposób zgodny z prawem, gwarantujący ich należyte bezpieczeństwo. W ramach strony internetowej używana jest technologia plików „cookies”, która w szczególności jest wykorzystywana w celu analizowania ruchu na stronie, a także do personalizowania treści, które mogą być do Pana/Pani kierowane. Jeśli Pan/Pani nie wyraża na to zgody, można wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Nie zmieniając ustawień, akceptują Państwo zapisywanie plików „cookies” przez przeglądarkę. Więcej informacji na ten temat w: Polityce prywatności i Polityce plików cookies.

Zasady, dzięki którym łatwiej zadbać o zdrowie

Styl życia, jaki prowadzimy aż w 50 proc. odpowiada za to, jak funkcjonuje nasz organizm. Na kondycję fizyczną i psychiczną ma wpływ odpowiednia dieta, systematyczna aktywność fizyczna, sposoby radzenia sobie ze stresem oraz otoczenie, w jakim żyjemy.

Geny to nie wszystko

Wbrew powszechnej opinii geny nie są czynnikiem, który determinuje nas najbardziej. Mają wpływ w 20 proc. na nasze zdrowie i ewentualną skłonność do chorób. Reszta zależy od silnej woli i determinacji. Dbanie o zdrowie to długofalowe, trudne zadanie, które daje wspaniałe efekty. Od czego zacząć? Po pierwsze lekarz. Już standardowe badania wyłapują pierwsze niepokojące symptomy. Warto wykonać badania pod kątem chorób, które najczęściej występują w rodzinie, jak cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca.


Rewolucja w kuchni

Modyfikacja diety to jedna z trudniejszych zmian. Jeśli zabierzemy się do niej radykalnie, nie przyniesie efektów. Dobrym pomysłem są regularne posiłki, unikanie jedzenia śmieciowego i oparcie diety o swoje ulubione smaki. Przy okazji przyda się przegląd kuchennych zasobów i pozbycie się produktów o bardzo długim składzie. Zdrowa dieta nie polega na eliminacji tłuszczu i cukru. Bez tego pierwszego nie jesteśmy w stanie dostarczyć wielu witamin i kwasów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Również glukoza stanowi cenne źródło energii dla mózgu.

Życie w wersji slow

Zdrowsze życie powinno być spokojniejsze. Rewolucję dobrze jest zamienić na ewolucję, czyli stopniowe wprowadzanie diety i ćwiczeń. Bardzo ważny jest sen. Minimum 7 godzin takiego odpoczynku zapewnia właściwą regenerację organizmu. Przyda się również ograniczenie lub likwidacja nałogów. Zarówno palenie papierosów, jak i picie alkoholu znacznie przybliżają widmo chorób cywilizacyjnych. Ważna jest eliminacja okazji do grzeszenia. Dodatkowe słodycze, kolejny kufel piwa czy papieros to rzeczy, po które sięgamy w konkretnych chwilach. Należy je kontrolować lub ich unikać.

Gif z małym totoro ćwiczącym fitness

Aktywność fizyczna

Regularna, indywidualna lub w grupie, czyni cuda. Indywidualiści mają na co stawiać. Szeroka gama urządzeń do ćwiczeń zachęca do aktywności bez wychodzenia z domu. Nie trzeba nastawiać się na forsowne ćwiczenia. Zwłaszcza że nie każdy jest w stanie takowe wykonać. Doskonałym pomysłem jest stosowanie po każdej aktywności elektrostymulatora mięśni, wykorzystującego prądy TENS.

Circulation Promoter stymuluje zakończenia nerwowe na podeszwach stóp. Wspomaga krążenie, redukuje ból, zmniejsza obrzęk i napięcie mięśni. Dodatkowe, samoprzylepne elektrody pomagają ukoić ból i poprawić krążenie w wybranej części ciała. Aparat Circulation Promoter docenią zwłaszcza osoby, borykające się z neuropatią cukrzycową, problemami z krążeniem, fibromialgią, rwą kulszową, zapaleniem rozcięgna podeszwowego, drętwieniem mięśni czy też bólem szyi, barków, bioder i kolan.

Walka o zdrowie i sprawność fizyczną to proces, który można rozpocząć w każdej chwili. Nie ma znaczenia wiek ani stopień zaawansowania chorób. Nawet niewielkie zmiany szybko powinny przynieść pierwszą poprawę samopoczucia.